FRÅGOR & SVAR
Vad är expeditionsavgift?
En expeditionsavgift tillkommer på varje order hos oss. Denna avgift finns alltid specificerad i varukorgen och täcker omkostnader för logistik och andra manuella hanteringskostnader i samband med din beställning. Detta är en obligatorisk avgift och kan inte undantas eller tas bort från ordern.
Jag har inte fått min pin, vad ska jag göra?
En pin är en unik accessoar som låter dig uttrycka din personliga stil eller tillhörighet! Den kan fästas på allt från hattar till klänningar och kavajer. Den skickas tillsammans med hatten i samma påse, men är inte förmonterad så du kan välja var du vill placera den. Om din pin saknas, står vår kundtjänst redo att assistera dig. Kontakta oss på info@mossaup.se så hjälper vi dig snarast!
Min kokard sitter inte rakt. Hur kan jag åtgärda detta?
Kokarderna på våra mössor är inte permanent fastsatta och kan därför komma att förskjutas något under transport, men det är enkelt att justera dem själv! Följ dessa steg:
- Öppna den inre remmen på mössans framsida. Där kommer du att se två metallpinnar som sträcker sig i olika riktningar på kokardens baksida.
- För att fastställa kokardens position, tryck försiktigt men bestämt på metallpinnarna från baksidan. Det kan vara nödvändigt att göra mindre justeringar för att säkerställa att kokarden sitter rakt, så dubbelkolla från framsidan innan du säkrar den på plats.
Hur kan jag göra ändringar i min beställning?
Du har möjlighet att göra ändringar i din beställning fram till den sista dagen som specificeras i din orderbekräftelse, vilken du mottar via e-post till den adress du angav vid beställning. Om du inte har mottagit någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontrollera din skräppost. Efter angiven sista ändringsdag blir inga fler ändringar möjliga eftersom beställningen då går vidare till produktion.
Får jag returnera min studentmössa?
Eftersom varje studentmössa är unikt tillverkad enligt dina specifikationer kan den tyvärr inte returneras. Vi rekommenderar starkt att du noggrant granskar din orderbekräftelse både före och efter betalning för att säkerställa att all information är korrekt.
Jag önskar avbryta min beställning.
Om du fortfarande befinner dig inom tidsramen för ändringar kan du kontakta vår kundservice och meddela orsaken till avbokningen. Vi kommer då att assistera dig vidare. Ifall du når ut till oss den sista dagen av ändringstidsfönstret kommer vi att överväga möjligheten för avbeställning. För att säkerställa snabbast möjliga svar, undvik att skicka upprepade meddelanden om samma ämne.
Våra program färgar
Förkortning | Program | Programfärg |
BA | Bygg och Anläggning | Silver |
BF | Barn och Fritid | Röd |
EE | El och Energi | Silver |
EK | Ekonomi | Royalblå |
ES | Estetik | Lila |
FT | Fordon och Transport | Silver |
HA | Handel och Administration | Röd |
HT | Hotell och Turism | Röd |
HU | Humanistiska | Royalblå |
HV | Hantverk | Rosa |
IB | International Baccalaureate | Ljusblå |
IN | Industritekniska | Marinblå |
NA | Naturvetenskap | Grön |
NB | Naturbruk | Grön |
RL | Restaurang och Livsmedel | Gul |
SA | Samhällsvetenskap | Royalblå |
TE | Teknik | Marinblå |
VF | VVS | Marinblå |
VO | Vård och Omsorg | Vinröd |
ID | Idrott | Ljusblå |
Vad är skillnaden mellan konstläder och riktigt läder
Äkta läder kommer från djurhuden, vilket ger en känsla av högkvalitativ finish och en mattare yta. Å andra sidan är konstläder ett konstgjort material som är 100% veganskt. Det återskapar den lyxiga känslan av äkta läder, men har en något mer glansig och ljus ton.
Hur skiljer sig modellerna Uppsala, Modern och Lunda från varandra?
- Uppsala-modellen har en rundad topp.
- Lunda-modellen har en konsekvent rak form över hela mössan.
- Modern är en hybrid mellan Uppsala och Lunda – den är inte lika rundad som Uppsala men inte heller lika rak som Lunda.
Varför visas inte min mössa i 3D?
För att se mössan i 3D kan det krävas att du uppdaterar din webbläsare till den senaste versionen. Kontrollera uppdateringar under webbläsarens ”Inställningar”. För den optimala visningsupplevelsen föreslår vi att du använder Google Chrome och rensar webbhistoriken. Om problemet kvarstår, tveka inte att kontakta oss på info@mossaup.se.
Hur bör jag designa texten på min studentmössa?
Framsidan: Ditt fullständiga namn.
Ett perfekt sätt att sätta en personlig prägel på din studentmössa är att brodera ditt namn på mössbandet. Placera ditt förnamn till vänster om kokarden och ditt efternamn till höger. Om ditt namn känns för långt eller om placeringen inte känns rätt, oroa dig inte! Det finns flera kreativa sätt att positionera ditt namn.
Ett tips är att kombinera ditt kortare namn med din klassbeteckning eller ditt längre namn med året du tar studenten. Kom ihåg att det år du tar studenten kanske inte är samma år du köper din mössa.
Bakre brodyr nere: Klassbeteckning / Student 2024
Gravera in din klassbeteckning på baksidan av din studentmössa för att evigt minnas det speciella ögonblicket du delade med den klasskamrat du mötte på skolans första dag eller den lärare som gjorde störst intryck på dig.
Tips! Stärk banden i klassen! Uppmuntra dina klasskamrater att också inkludera ert klassnamn eller kanske ett gemensamt klasscitat i sina studentmössor. För alltid i ditt sinne!
För att meddela att du önskar returnera en produkt
vänligen kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar efter mottagandet av din leverans. Ange ditt ordernummer samt orsak till retur i din förfrågan.
Det är inte möjligt att begära en retur efter 14 dagar från leveransdatumet, och du kan inte begära en retur innan du mottagit produkten.
Returer som inte förmedlats i förväg eller som inte återsänds med vår medföljande returfraktsedel kommer inte att behandlas och kommer att omedelbart returneras till avsändaren. Detta säkerställer att du inte påförs några extra fraktkostnader och att produkten alltid kan spåras under transporten.
En returavgift på 149 kr tillkommer och denna avgift faktureras när vi har mottagit och bearbetat din retur.
Storlekssäkerhet med vår storleksguide
Om du har beställt din studentmössa och använt vår storleksguide för att bestämma din storlek, erbjuder vi en storlekssäkerhet. Denna säkerhet är giltig om du hör av dig till oss inom 14 dagar efter mottagandet av din leverans. Observera att denna storlekssäkerhet bara kan utnyttjas en gång, så det är viktigt att du mäter ditt huvud noggrant vid eventuell andra mätning.
Vad har vi för organisationsnummer
Examen Ab organisationsnummer är 559387–3838
Hur byter eller fäster jag kokarden på min mössa?
Börja med att vika ut den inre remmen av mössan framtill. Här upptäcker du två stift från kokardens baksida som pekar åt olika håll.
Genom att klämma samman dessa stift kan kokarden enkelt avlägsnas från mössans yttre del.
När du vill sätta dit en ny kokard, följ processen men i omvänd ordning. Kläm samman stiften på den kokard du vill fästa, och placera dem i hålet på mössans framsida.
För att låsa fast kokarden ordentligt, sprid ut stiften på baksidan. Innan du låser fast den helt, dubbelkolla att den är rakt placerad på mössans framsida.
Bekräftelse av din beställning
För varje gång du genomför eller ändrar en order hos oss, mottar du en bekräftelse skickad till den e-postadress du angivit. Denna bekräftelse eller ditt användarkonto visar exakt vad du har beställt. Se till att granska informationen noga för att säkerställa att allt är korrekt. Om du upptäcker något felaktigt, vänligen kontakta vår kundtjänst omgående. Om du inte mottagit bekräftelsen inom 24 timmar, rekommenderar vi att du även kikar i din skräppost.
Om din mössa känns för stor
Om du omfattas av vår storleksgaranti kan vi utan extra kostnad skicka dig inlägg som minskar mössans storlek med 1-2cm. För att göra detta, vänligen kontakta oss och tillhandahåll ditt ordernummer, ditt fullständiga namn, gatuadress, postnummer och ort.
Hur tvättar jag min mössa
Vi rekommenderar ej att ni tvättar mössan då den förstörs.
Om din mössa känns för trång
Om du omfattas av vår storleksgaranti har vi möjlighet att anpassa storleken på din befintliga mössa. Den kan justeras med upp till två storlekar större.